פרסום בפייסבוק

ברוכים הבאים למדריכי הפייסבוק שלכם, שיעזרו לכם לבנות אסטרטגיית פרסום בפייסבוק ולממש אותה בצורה מלאה לעסק שלכם ולעסקים להם אתם נותנים שירותי פרסום דיגיטליים. אתם תמצאו כאן את כל העקרונות התיאורטיים והמדריכים הפרקטיים שיבנו לכם קמפיין מנצח בפייסבוק.

מדריך פרסום בפייסבוק המלא!

פרסום בפייסבוק - מה גודל הקהל שלי ואיך זה קשור לעסק שלי?

פייסבוק היא המדיה החברתית הגדולה ביותר בעולם, גם אם לא נכלול את אינסטגרם ווואטסאפ. יש כמעט 3 מיליארד אנשים משתמשים היום בפייסבוק, וככל שהזמן עובר, המספר הזה גדל וגדל. זה אומר ששליש מאוכלוסיית העולם משתמשת בפייסבוק. יש מומחים החושבים שפייסבוק עומדת ליפול ולהתרסק, אבל הנתונים מוכיחים אחרת. קצב צבירת המשתמשים של פייסבוק רק עולה עם הזמן, וב-2019 מספר המשתמשים היה 2 מיליארד וחצי.

בעלי עסקים משתמשים בזה לצורכיהם העסקיים, בעוד פייסבוק מעודדת את זה באמצעות שירותי שטחי פרסום אורגניים. בנוסף לכך, פייסבוק מאפשרת לעסקים קטנים וגדולים לפרסם בפייסבוק דרך מנהל המודעות של פייסבוק וגם דרך הדפים עצמם. כתוצאה מכך, יש תחרות על שטחי פרסום אינטרנטיים בפייסבוק, והעסקים נאלצים להשקיע יותר או להבין יותר בפרסום בפייסבוק בשביל להשיג קהל לקוחות חדש בצורה יעילה.

אתם תמצאו כאן עקרונות ומדריכים שבעזרתם תוכלו לעקוף את העסקים איתם אתם מתחרים, ובכך להביא לקוחות חדשים לעסק שלכם, או לעסקים איתם אתם עובדים. במילים אחרות, במקום לבזבז זמן וכסף בניסוי ותהייה או לשלם על איש שיווק דיגיטלי המתמחה בפייסבוק, תוכלו ללמוד בעצמכם איך לשווק את העסק שלכם. למזלכם, כל המידע הנפרש לפניכם מניסיון של שנים עם מאות עסקים קטנים וגדולים להם הענקתי שירותי פרסום בפייסבוק.

לפני שנתחיל חשוב שתדעו כמה דברים:

קמפיין מקצועי

קמפיין של איש מקצוע מנוסה תמיד ייתן לכם תוצאות יותר טובות.

אני כאן כדי לעזור

בכל מדריך ועמוד יש מקום לשאילת שאלות למטה. תרגישו חופשיים לשאול.

הכנתי גם סרטונים

ברוב המוחלט של המאמרים יש סרטונים המתלווים אליהם.

לבינתיים, החלטתי לרכז עבורכם כמה עקרונות של פרסום בפייסבוק אותם אתם יכולים כבר עכשיו לממש בעצמכם. העקרונות הללו מגיעים מאותו ניסיון, והם יעזרו גם לכם להבין את התיאוריה העומדת מאחורי שיווק מוצלח בפייסבוק.

מי אני? (בקצרה)

סער ברעם
מומחה לשיווק דיגיטלי
"טקסט טקסט"

עקרונות מנצחים של פרסום בפייסבוק

1. ייעוץ עסקי מקדים

יש שאלות חשובות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם מתחילים לפרסם בפייסבוק. בפגישת הייעוץ אותה אני מקיים עם עסקים איתם אני עובד אני שואל אותם את השאלות הללו. אתם מוזמנים להשתמש בשאלות האלה לצרכים שלכם.

מה השירות שאתם מעניקים?

אני יודע, זה נשמע בנאלי, אבל זה ממש לא. יש עסקים הפונים אליי ורוצים שירותי שיווק בפייסבוק ולא מבינים מה הם מוכרים. תחשבו מה השירותים שהעסק שלכם כולל. לדוגמה, אני הענקתי שירותי פייסבוק לעסק שמוכר טיולים לפיליפינים – טוריסמו פיליפינו. העסק לא רק מוכר טיולים לפיליפינים, הוא מוכר חבילות הכל כלול וטיולים מאורגנים לפיליפינים, שחוסכים זמן משמעותי בארגון הטיול עצמו.

איך אתם חוסכים סבל מהלקוח שלכם?

הלקוח הפוטנציאלי שלכם צריך לדעת איך החיים שלו משתפרים. אני זוכר כשהייתי ילד, וצפיתי בערוץ הקניות. הייתי בן 8 והם מכרו שואבי אבק, שלא ידעתי בכלל מה הם אמורים לעשות. הפרסומת העמיסה אותי בכל כך הרבה דרכים ששואב האבק חוסך בעבודה בבית, שכל מה שרציתי זה ששואב האבק הזה יהיה בבית. זה לא משנה אם לא שאבתי אבק לשנייה אחת בחיי – האישונים שלי התרחבו, הדופק שלי התגבר, וכל מה שרציתי באותו יום זה שיהיה לי שואב אבק בבית כן, מפרסומת בערוץ הקניות נהייתי פריק של ניקיון.

האם השירות שלכם מיוחד בצורה כלשהי?

אתם לא סתם נותני שירות, אתם נותנים שירות שאף אדם אחר לא יכול לתת. חייב להיות לו טוויסט, משהו קטן שהופך אותו לעדיף מכל העסקים אחרים. שילוב בין שני כישורים שלכם יכול להיות מעולה (די ג’יי שמלמד אנשים איך לרקוד, ייעוץ תזונתי המשלב דיקור סיני, אפליקציה לאירוח מטיילים ישראלים בלבד והלאה). זוהי החוזקה הגדולה שלכם, ועליה אתם צריכים לבנות את העסק שלכם.

קהל לקוחות לעסק שלכם

כשאנחנו חושבים על הקהל הפוטנציאלי לעסק שלנו, אנחנו צריכים להבין כמה מאפיינים של הלקוח שאנחנו רוצים שייכנס לעסק שלנו ושל הלקוחות שבדרך כלל נכנסים לעסק שלנו. לדוגמא, אם אנחנו מוכרים שעוני יוקרה, נפרסם לאנשים ממעמד סוציו אקונומי גבוה. מצד שני, אם הלקוחות שנכנסים לאותו העסק מתעניינים בשעוני יוקרה אבל הם לא ממעמד סוציו אקונומי גבוה, סביר להניח שתיאלצו להתמקח על המחירים שנתתם למוצרים ולבזבז את הזמן במקום פשוט למכור לקהל אידיאלי.

יש כמה מרכיבים באיפיון לקוחות:

  • מיקום גיאוגרפי – רוב העסקים הנותנים שירות פיזי צריכים להיות ממוקמים הקרובה ללקוחות שלהם.
  • תחומי עניין – לפעמים תחומי העניין של הקהל שלכם הם השירות שהעסק שלכם נותן. לפעמים תחומי העניין שלהם יכולים להסתנכרן עם תחומי עניין אחרים שלא קשורים בצורה ישירה לעסק שלכם. במחקר שקיימתי לסוכנות טיולים בניו זילנד, גיליתי שרוב החלקאים המקומיים מתעניינים גם בטראקים ובהליכות לימים ארוכים.
  • מעמד סוציו אקונומי – האם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יכולים להרשות לעצמם לצרוך את השירות או המוצר אותו אתם מוכרים.

תוכן מקצועי שעושה את ההבדל

אחד העקרונות החשובים ביותר לשיווק הוא תוכן. אתן כאן כמה עקרונות בסיסיים שיעזרו לכם לייצר תוכן, או לפחות להבין את החשיבות שלו.

כתיבה שיווקית ותוכן מילולי לעסק שלכם

כתבתי כאן באתר על איך לכתוב פוסטים שיווקיים למודעות שלכם. יש עצות בסיסיות שיעזרו לכם כמו: תחביר ואיות נכון, ציון יתרונות מרכזיים לעסק שלכם ולפעמים שימוש בשפה ‘אומנותית’. חשוב לציין שחוקי הכתיבה השיווקית בפייסבוק שונים מחוקי הכתיבה של כתיבה שיווקית פרסומית, למשל שלטי חוצות. אם לא תכתבו את המודעה שלכם בהתאם לחוקי הכתיבה השיווקית של פייסבוק, אתם תבזבזו כסף. זה כמו לכתוב מודעה בתנכי”ת לדוברי עברית – אותה משפחה, ייתכן שיבינו את המסר שלכם, אבל הוא פשוט לא מתאים לפלטפורמה. ייתכן שיהיו לו פרשנויות שונות והוא לא יציג את העסק שלכם בצורה מוצלחת.

תוכן ויזואלי – סרטונים ותמונות

ההבדל בין תוכן מעוצב שאתם תיצרו בעצמכם לבין הרמה הגבוהה שמעצב גרפי יכול לספק לכם היא עצומה. הוא למד פרופורציות, שילוב אומנותי נכון בין צבעים, תקשורת חזותית ואיך להשתמש בכלי עריכה למקצוענים. יותר מזה, יש מפיקי וידאו שיכולים לייצר לכם סרטוני שיווק ותדמית כמו שצריך. כדאי להשקיע בתוכן ויזואלי טוב כדי להיות ויראליים. סרטונים באורך בינוני המורכבים מהרבה משפטים קצרים יכולים להראות את זה בצורה נכונה.

מחקר מתחרים ושיתוף פעולה איתם

אם נסתכל על הקמפיינים של המתחרים שלנו, נוכל ללמוד מה אנחנו צריכים לעשות בעסק שלנו, ולפעמים מה אסור לנו לעשות. קיימים באתר מספר מאמרים המתארים מודעות של עסקים פופולריים, ונראה מה הם עושים לא נכון (לדוגמה, מלל קצר מידי, מציגים מודעות לאנשים לא נכונים), ואיך אנחנו יכולים לעשות את הדברים הטובים שהם עושים יותר טוב. המתחרים יכולים ללמד אותנו על איך לנהל את השיווק של העסק שלנו, ותמיד טוב ללמוד מניסיון וטעויות של אנשים אחרים.

שיתוף פעולה עם המתחרים יכול להניב לכם תוצאות טובות בהרבה לקמפיינים שלכם. דיברתי על זה במאמר אחר על שיתוף פעולה בין אמנים, אבל זה רלוונטי לכל נושא כמעט. לדוגמה, אני משתף פעולה עם משרד המתמחה בפרסום בגוגל, למרות ששנינו מספקים גם שירותי קמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק. דוגמה אחרת יכולה להיות סוכנות נסיעות המשתפת פעולה עם מדריכים עצמאיים מקומיים בשביל למכור תמונות וסרטונים שהם צילמו בתמורה לפרסומות בפייסבוק. שיתוף פעולה יכול לתרום לעסקים שלכם ולעסקים של המתחרים שלכם לקבל לקוחות חדשים. צרו איתם קשר ותראו מה אתם נותנים שהם לא, ומה הם נותנים שאתם לא.

פרסום בפייסבוק באמצעות פרופיל אישי

אנחנו נלמד איך להשתמש בפרופיל האישי שלכם בשביל לפרסם את עצמכם ואת העסק שלכם. הנה כמה דוגמאות לטיפים טובים לשיפור הפרופיל האישי ולשימוש בו כאמצעי של פרסום בפייסבוק:

פרסום העסק

לפרסם מסרים הקשורים לעסק שלכם ברמה כזאת או אחרת.

תמונה תדמיתית

לשנות את תמונת הקאבר שלכם לתמונות תדמיתיות המתאימות לעסק שלכם.

תמונת פיצ'ר

להעלות תמונות פיצ'ר (featured) איכותיות הקשורות לעסק שלכם.

אודותיך

למלא את כל התפקידים שאתם כרגע עושים או עשיתם בעבר.

היו פעילים

פרסמו תוכן בצורה תדירה, ולא להשתמש בלינקים חיצוניים בתצוגה מקדימה.

גיוון וצבע

להשתמש בסוגי תוכן שונים: פרסמו וידאו, לאחר מכן אוסף תמונות וכד'.

בקצרה, מלאו כמה שיותר פרטים בפייסבוק. פייסבוק בתמורה יקדם אתכם ואת העסק שלכם בצורה יותר יעילה. בנוסף לכך, ככל שיהיה לו יותר פרטים אישיים עליכם במאגרים שלו, כך הוא ידע לסווג לכם מידע שיעזור לכם יותר.

קבוצות וקהילות שונות בפייסבוק

אתן לכם כמה טיפים בקשר לקבוצות: איך לפתוח אותן בצורה יעילה, איך להיות משתמש פעיל שרואים את כל הפוסטים שלו ופעיל בהם.

  • תהיו מעורבים בפוסטים אחרים. תגובות, לייקים, שיתופים ופרסום פוסטים פעילים בעצמכם.
  • לדאוג שלקוחות פוטנציאלים, לקוחות קיימים ועסקים מתחרים עולים ראשונים (See First – הגדרה לעקיבה יותר אדוקה אחרי אנשים מסוימים).
  • להתחבר לקבוצות רלוונטיות ומקצועית בתחום שלכם.
    לבחון רעיונות של העסקים אחרים וללמוד לגבי העסק שלכם.

מרקטפלייס

מרקטפלייס היא פלטפורמה המיועדת למכירה וקנייה של מוצרים שונים. אפשר לפרסם שם נדל”ן, רכבים ואין ספור מוצרי יד שנייה אחרים. משתמשים ועסקים סוחרים דרך הפלטפורמה הזאת בכל העולם. ייתכן שגם אם תעלו פריט למכירה באחת הקבוצות שלכם, הוא יופיע במרקטפלייס. כמה טיפים בסיסיים:

  • תדאגו לפרסם את המוצר שלכם במקסימום קבוצות רלוונטיות.
  • השתמשו בעקרונות של כתיבה שיווקית.
  • הוסיפו תמונות כדי שאנשים יוכלו לראות את המוצר כדי שאנשים ידעו על מה מדובר.
  • השתמשו במילות מפתח רלוונטיות.

פרופיל עסקי

בדרך כלל, רק דרך הפרופיל העסקי ניתן לפרסם באופן ממומן. ניתן להשתמש במנהל המודעות לצרכים אישיים רק אם אתם אישיות מפורסמת, ואז הפרופיל יאומת על ידי פייסבוק וישומש גם כדף. אני עובד בעיקר עם דפים עסקיים, מנהל את התוכן שלכם ומפרסם בצורה ממומנת באופן שוטף. כמובן שגם כאן יש כמה טיפים שאנחנו יכולים להשתמש בהם:

  • פתחו את הדף והציגו כמה שיותר מידע על עצמכם.
  • פרסמו פוסטים הגורמים לריגוש בלב הקורא.
  • השתדלו לדבר בגוף שני יוניסקס עד כמה שניתן.
  • השאירו אופציה להנעה לפעולה – תגובה, השארת פרטים, הודעה בפרטי, לייק.

פרסום בפייסבוק: גרפיקה

יש כמה גורמים בהם אנחנו צריכים להתחשב באיך המודעה שלנו צריכה להיראות. פירטנו כאן מהם הגדלים של התמונות בפייסבוק, אבל כדאי שתקבלו עוד כמה טיפים שיעשו את ההבדל בין מודעה יעילה ללא יעילה:

טיפים לעיצוב גרפיקה לתמונות וסרטונים

קידום איוונטים בפייסבוק


האופציה הישנה של איוונטים בפייסבוק עדיין קיימת, ומתוכה ניתן לקבוע אירועים מרכזיים ולתאם אותם עם אנשים אחרים. כתבתי כאן על איך ליצור איוונט בפייסבוק, ואיך להפיץ אותו בצורה יעילה לכמה שיותר אנשים. אפשר גם להשתמש בפרסום ממומן בשביל לקדם את האבנט שלכם.

פרסום אורגני בפייסבוק

באתר שלי יש כמה מאמרים על איך להשיג לקוחות חדשים באמצעות פרסום אורגני פשוט בפייסבוק. מבצעים פרסום אורגני מוצלח בעיקר במעורבות בקבוצות, בפתיחת קבוצות ובפנייה אישית לאנשים בפייסבוק. אם אתם שמים לב שהזמן שאתם משקיעים בפרסום אורגני לא מביא לכם מספיק הכנסות, דאגו לעבור לפרסום ממומן בפייסבוק, ותבחנו את המסרים שלכם.

פרסום ממומן בפייסבוק

הרבה מהמדריכים מדברים על פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם. אתם תמצאו כאן טיפים שיעזרו לכם להיות עם קמפיינים מתאימים, סט מודעות עם תקציב מתאים למגבלות הכלכליות ומכוון לקהל הרלוונטי. הנה כמה טיפים שריכזתי, אותם תראו בצורה נרחבה במאמרים נוספים:

זכרו! פרסום ממומן בפייסבוק הוא מקצוע מורכב, ואיך אדם יותר טוב שיוכל לנהל אותו טוב יותר שיש לו ניסיון של שנים. למרות זאת, בעזרת המדריכים הללו תוכלו להגיע לרמה לא רעה בעצמכם.

פרסום בפייסבוק עם חשבון ביזנס מנג'ר

אני יודע שיש אנשים שלא נתקלו בביזנס מנג’ר ולא מבינים מה זה בכלל, לכן הרגשתי צורך גדול להסביר את זה לעומק. כתבתי 2 מדריכים מקיפים לביזנס מנג’ר. באחד מהם אני מלווה תלמידה ומסביר לה על כל האופציות שביזנס מנג’ר מציע לנו. באחר אני מראה הרצאה מלאה שהעברתי ברופין על הביזנס מנג’ר. לבינתיים, הנה כמה יתרונות מרכזיים לביזנס מנג’ר.

  • מרכז את כל הפעילות העסקית שלכם בפייסבוק: חשבונות מודעות, דפים עסקיים בפייסבוק ובאינסטגרם, קטלוגים, פייסבוק פיקסל ואופציות נוספות אחרות.
  • פייסבוק יסווג אתכם כאמינים יותר.
  • ככלל, עלויות הפרסום שלכם יהיו נמוכות יותר.

עוד שירותים שפייסבוק מציע

פייסבוק מציע שירותים נוספים עליהם נכתוב במדריכים עתידיים. הנה כמה מהם:

  • לייבים.
  • מזג אוויר.
  • תרגום בפייסבוק.
  • פייסבוק פיי (Facebook Pay)
  • משחקים.
  • זכרונות.

 

בנוסף לכך, אנחנו חייבים לזכור שפייסבוק תמיד מתחדשת וגודלת. אינסטגרם וואטספ מנוהלות על ידי פייסבוק, וביחד, חברת פייסבק מנהלת שלוש רשתות חברתיות וממשיכה להתאים את עצמה לקהל חדש וצעיר. המפתחים של פייסבוק עובדים 24/7 במקומות מסביב לעולם ומנסים ליצור רשת חברתית שיכולה לגרום לחיים שלנו להיות נוחים. אם תשאלו אותי, רשתות חברתיות הן כמו טלפון נייד:

אנחנו לא יודעים שאנחנו צריכים רשת חברתית, עד שאנחנו לומדים איך להשתמש באחת בצורה מלאה, ואז אנחנו לא זוכרים איך החיים שלנו נראים לפניה.

יש לכם שאלות?

אתם מוזמנים ליצור קשר, ואסייע לכם לקחת את העסק שלכם קדימה!

המלצות

מדריכים נוספים באתר שיעשו לכם סדר!

שירותי ענן לעסקים, גיבוי בענן

שירותי ענן לעסקים

הביטוי “שירותי ענן לעסקים” נשמע כמו משהו קצת ערטילאי ועדיין מרתיע בעלי עסקים רבים שנמנעים מלהשתמש בשירותים אלה. מאידך, כל מי שמשתמש בסמארטפון כיום, למעשה

קרא עוד »

עסק מקוון

עסק מקוון או חנות דיגיטלית הם הבחירה הראשונה של מי שפותח עסק חדש במאה העשרים ואחת. את מקומן של חנויות המוצרים החליפו ענקיות המשלוחים הבינלאומיות.

קרא עוד »

קידום דיגיטלי

שיווק באינטרנט חשוב לחשיפה מקסימלית של העסק לקהל היעד. במדריך תקראו איך בונים תכנית של שיווק באינטרנט לעסק חדש? ועוד. בקרו באתר.

קרא עוד »
חנות אינטרנטית

פרסום אתר עסקי

בכדי לקדם ולשווק אתר עסקי שיוביל לרווחים חשוב שתהיה לכם תכנית ברורה כיצד לפעול ועל מה להתמקד.. בקרו במאמר המלא באתר בנושא פרסום אתר עסקי.

קרא עוד »
מריבה במשרד, וויכוח צעקני

התנהלות עם לקוחות בעייתיים

בקרו במדריך המלא בנושא התנהלות מול לקוחות בעייתיים, אשר יעשה לכם סדר מתי יש להבליג ולספוג את הבעייתיות של הלקוח, ומתי אין מקום לפשרות.

קרא עוד »
בניית תכנית עסקית

בניית תוכנית עסקית

בקרו בעמוד בניית תכנית עסקית ובה תמצאו מדריך מפורט צעד אחר צעד לבניית תוכנית אסטרטגית ומנצחת שתוביל את העסק קדימה ותגדיל את הרווחים.

קרא עוד »