שירותי ענן לעסקים

שירותי ענן לעסקים, גיבוי בענן

הביטוי "שירותי ענן לעסקים" נשמע כמו משהו קצת ערטילאי ועדיין מרתיע בעלי עסקים רבים שנמנעים מלהשתמש בשירותים אלה. מאידך, כל מי שמשתמש בסמארטפון כיום, למעשה משתמש בשירותי ענן מבלי להיות מודע לכך באופן מוחלט. אפליקציות כגון: פייסבוק, ווטסאפ, ווייז, גוגל, Icloud ועוד, למעשה נמצאות ומאחסנות את המידע שבהן על ענן, כך שלמעשה, שימוש קצר בסמארטפון מקשר לכמה שירותי ענן במקביל. אז מדוע כשזה מגיע לעסק קיימת רתיעה?

ענן אחסון מידע

רתיעה מחידוש

עם כל הכבוד לקידמה הדוהרת לה עם השנים, רובינו בסך הכל אנשים שמרניים שמעדיפים להיצמד לקיים ולמוכר וקצת חוששים מחידושים לא מוכרים, במיוחד כאשר מדובר בעסק אותו אנו מנהלים בו אנו זקוקים לשירותי ענן לעסקים. מבלי להיכנס לנבכי הפסיכולוגיה, רתיעה זו אמנם מגינה עלינו מהלא מוכר, אך יחד עם זאת מונעת מאתנו מלחוות את הקידמה ולהקל על חיינו. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בבית העסק, משום שקידמה מסייעת לעסק לפרוח ולשגשג מבלי לבזבז את הזמן על זוטות.

סביבה לא בטוחה

חלק מנושא השמרנות נובע מהאמונה הקדומה שמה שלא נמצא לידך, אתה לא יכול לשלוט בו. כלומר, מידע עסקי, המאוחסן במקום מרוחק לא נמצא בשליטתך ומועד לפורענות. המציאות שונה לחלוטין, שכן שרתי ענן לרוב מאובטחים למדי ואף מאובטחים לעיתים יותר מאשר שרתים מקומיים. כל שרת ענן המאחסן מידע, לרבות מידע עסקי מחוייב באמצעי בטיחות מהמחמירים ביותר ולו בשל הסיבה שיש בו מידע רגיש שעלול להגיע לידיים הלא נכונות בטיפול לקוי באחסונו. אמצעי בטיחות אלה כוללים בין השאר חומת אש, סינון קבצים מווירוסים והגנה מפני תוכנות זדוניות.
יתרה מזאת, אחסון המידע בכמה שרתי ענן מאפשר ביזור סיכונים בכמה מוקדים וכך אפשר להיות סמוכים ובטוחים שלפחות חלק מהמידע נשמר כראוי.

גיבוי המידע

אחד היתרונות באחסון על גבי ענן הוא יכולת הגיבוי של המידע הנמצא בו. כל המידע הנשמר והמגובה בו נמצא במרחק שליפה בלחיצת כפתור ואינו תלוי התקנים חיצוניים בדומה לשרתים מקומיים המצריכים במקרים רבים מדיה חיצונית. גיבוי בענן לעסקים חיצוני עשוי להציל מידע רב במקרים בהם קיימת תקלה מקומית המונעת גישה לחלק מהמידע הנמצא על גבי המחשבים בעסק עצמו. בין אם בעקבות וירוס, תקלה טכנית, כשל בתקשורת או מחיקה בלתי מכוונת של קבצים. גיבוי על ענן מאפשר שיחזור כמעט מיידי של כל המידע המאוחסן בו וחוסך הרבה זמן וזמן כידוע שווה כסף.

מחיר, מבצע, תגית עלות

עלויות

אחת מהדעות הקדומות לגבי שירותי ענן לעסקים היא שזאת תוספת בלתי נחוצה לעלויות בית העסק וניתן לוותר עליה בסדר העדיפויות. אז זהו, שלא. לא רק שהעלויות הללו אינן תוספת מיותרת, הן תוספת מאוד קטנה לעלויות אשר חוסכת עלויות גבוהות אחרות שהן עלולות להיות מיותרות ולא נחוצות כמעט בכלל.

  • עלויות ציוד קצה – שירותי ענן מספקים למעשה שרת חיצוני המקושר בענן באמצעות רשת האינטרנט, כך שלמעשה אין כל צורך בחזקת שרתים בבית העסק וציוד קצה יקר ומיותר
  • עלויות כוח אדם – שירותי ענן מעניקים ניטור מלא על השרת או השרתים עליהם מאוחסן המידע. חברות המספקות שירותי ענן לעסקים מספקות מענה מיידי לכל תקלה ושירות תמיכה מלא ברוב הזמן, לרבות במקרי חירום. שירות שכזה חוסך למעשה העסקת עובד או עובדים שיבצעו את העבודה הזאת בתוך בית העסק עצמו ומפנה כוח אדם למשימות חשובות אחרות שיש לבצע.
  • מקום אחסון – לכל מחשב יכולת אחסון מוגבלת אשר להגדילה יש צורך בהוספת זיכרון, הוספת כוננים חיצוניים, הוספת מחשבים וכו'. כל תוספת שכזאת כרוכה בעלות נוספת. שירותי ענן לעסקים מראש נבנים בהתאמה לכל לקוח וכבר בעת רכישת חבילת האחסון נקבע גודל האחסון שיוקצה על גבי השרת. כל הגדלה של מקום האיחסון כמובן כרוך בתשלום, אך לרוב יהיה הוא נמוך מתשלום על עוד ציוד קצה.
  • עלויות שחזור – אף אחד לא חושב על זה אבל מידע עשוי לאבד במחשבי העסק ואם אין על המידע גיבוי או שקובצי הגיבוי מסובכים לאיתור יש צורך לבצע שחזור קבצים. שחזור שכזה עשוי להצריך איש מקצוע שייקח על שירותיו עלות מסוימת. אחסון על ענן מבטיח שחזור מיידי, ללא תשלום נוסף ובלחיצת כפתור אחת כל המידע האבוד שב לתחייה.

שירותי ענן נפוצים

כיום קיימות חברות רבות המעניקות שירותי ענן לעסקים, חלקן גדולות יותר חלקן גדולות פחות. חברות גדולות כמו בזק, גוגל, מייקרוסופט ועוד ידועות וותיקות בתחום אך יחד עם זאת גם לחברות קטנות יותר יש יתרון בשל יחס אישי, מענה מיידי, זמינות גבוהה ואף קירבה פיזית שמקלה במידת מה במקרי חירום.

מאמרים נוספים באתר QUICK-CMS

חברתנו QUICKCMS מעניקה כלים ושירותים מתקדמים לעסקים, החל משלב השיווק והמיתוג וכלה בצד הניהולי וניתוח הנתונים של העסק שלכם.

השאירו פרטים

המאמרים החמים באתר